Saturday, June 23, 2012

"Sometime you have learn to let it go!."


Rose kuning untuk persahabatan.




















Satu malam lepas balik daripada kerja, kira-kira dalam pukul 10 malam. Kebetulan ada sorang kawan aku yang dah ada kat rumah masa tu, yang lain tak balik lagi.....

Aku : Woi, tak tido lagi ko?... (Sambil aku duduk dekat dengan dia.)
Kawan : Oit, lewat balik.
Aku : Bukan aku biasa balik waktu macam ni ke?...hahaa....

Tiba-tiba phon aku berbunyi isyarat SMS. Perbualan kami tersangkot sekejap. Selesai balas SMS.

Kawan : Meh aku nak tengok phon ko kejap.
Aku : Eh, phon buruk pon nak tengok ke?...hahaa....
Kawan : Ko taknak tukar phon baru ke?... Aku tengok ko bukan nya tak mampu.
Aku : Aku sayang phon ni, "dia" banyak berjasa ngan aku, "dia" yang teman aku masa kat hospital dulu. Banyak kenangan aku dengan phon ni, boleh pakai lagi.
Kawan : Ko ni tak habis-habis. Emosional sangat. "Sometime you have learn to let it go!."
Aku : (Terdiam, tiba-tiba lak cakap BI member aku ni. Dan aku terus terdiam memikirkan kata-kata tu.)
Kawan : Ko kena berubah kawan, jangan asyik nak ingat kan kenangan ko yang sedih tu. Belajar untuk mencari benda-benda baru. Belajar untuk menerima yang baru.

Aku terus terdiam.....

2 comments:

  1. tak salah utk terus bersama kenangan. sbb kenangan tu yg bantu kita utk terus hidup ke depan :) kalau sayang dengan "dia", tak salah utk terus dengan "dia" ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaupun ada yang baru, "dia" tetap teristimewa...... btw, thanks for comment.....

      Delete